tisdag 14 juni 2011

Dåligt!

Oj, vad dåligt det har varit med bloggandet den senaste tiden! Det har dock inte hänt så mkt. Igår var jag och köpte ett utställningskoppel så nu är man utrustad inför helgens utställning. Hade velat ha ett marinblått eftersom det är Navys färg i kullen (vilket namnet anspelar på) men det fanns inte så det fick bli ett rostfärgat så länge. Jag blir mer och mer nervös om hur det där kommer att gå. Vi har ju tränat att han ska sitta ner innan vi ger honom mat, innan vi går ut genom dörren så nu sätter han ju sig ner när vi står och tittar på honom... Det var ju inte så smart gjort- frågan är om jag hinner lära honom något nytt till på söndag!

 Det är bara Navy och en vuxen pyrre på söndag, men jag hade inte väntat mig fler för den delen. Blir toppenbra träning för oss! Vi ska ut som nr 30 så då hinner vi bekanta oss med omgivningen innan det är vår tur. Frågan är hur vi gör om det är gassande sol hela dagen....

Fortsättning nu efter promenad:
Varje kväll när Navy och jag tar kvällspromenaden så passar vi på att träna. Nu var det ju då dags att ta tag i det där med sittandet, hur få honom att stå och vänta på godiset istället för att sätta sig. Navy funkar absolut bäst på visuella kommandon istället för verbala, ex så håller vi upp pekfingret som "sitt", "stanna" är handflatan (stopptecken) osv. Ligg kan han absolut inte, men samtidigt behöver vi nog inte lära honom det heller för han lägger sig ner ganska omgående om vi sätter oss ner.

Tecknet för stå och vänta blev helt enkelt att jag trycker handflatan mot hans nos, och det funkade över all förväntan! Han är otroligt lättlärd eftersom han så gärna vill ha godisen:) Så nu blir det hårdträning i veckan så att detta sitter så bra som det bara kan! Sen är det ju en valp så om han busar och dummar sig på söndag så är det ju så, men kan man få vissa delar att sitta så är ju det toppen!

Wihooooo, fan vad lajbans det ska bli! På söndag eller måndag kväll kommer det massa bilder på spektaklet, förhoppningsvis kommer det lite bilder i veckan med.

Jag har äntligen fått bilderna av Mia som hon tog när Navy var och hälsade på i stallet första gången. Måste dock komprimera dem innan jag kan lägga upp dem här så de kommer nog ett par först imorgon.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar