torsdag 18 augusti 2011

Tips på hundkurser- HUNDMAX

Jag lovade ju att återkomma med en länk till Anna på Hundmax där Navy och jag gick valpkurs. Hennes hemsida låg nere när jag skrev om det sist men nu är den tydligen igång igen. Ni hittar den här. Som jag nämnt innan så var jag toppennöjd med valpkursen, som anpassades väldigt fint till varje hund och det var mycket psykologi i teori och praktik. Me like!

Anna ska hålla en blodspårskurs för valpar och unghundar i höst och det hade ju varit toppenskoj att vara med på! Ska kolla med Stoffe om han har lust att gå på den, han var ju så besviken när han inte kunde vara med på valpkursen.

1 kommentar:

  1. Ang. att han letar mest med ögonen: det gör Mikko också (vallhund som han är innerst inne) men de brukar fatta rätt fort att man ska ner med nosen för att spåra :) Spåra är ju ändå så naturligt för dom. Det tog några ggr för Mikko att fatta personspår, men blodspår tror jag är lättare för dom att få intersse för, för det luktar nog mer spännande! Och sedan kurs är ju alltid kul :D

    SvaraRadera