måndag 2 januari 2012

Fortsättning på tillbakablicken 2011

Det blev ju lite knasigt när jag skulle fixa tillbakablicken igår eftersom den inte blev klar, men det hade blivit ännu mer knasigt om jag hade fortsatt för då hade jag varit en dator fattigare. Tålamod är en bristvara hos mig så datorn hade med största sannolikhet åkt i väggen och det känns ju lite onödigt!

Första semsterdagen, i mitten på juli, åkte vi till Tvååker för att spendera ett par dagar där. Vi deltog i tvådagarsutställningen och Navy blev sågad av första domaren och hyllad av den andra. Så är det med bedömningssport!
Det fanns massor med tid för kel
Navy vet hur man slappar i soffan
Vi var på utställning i Ronneby i augusti och Stoffe tog denna clownbilden på Navy:)
I slutet på augusti kom Daniel, Pernilla, Saki och Peikko och hälsade på. Vi var och badade...
...och så var vi på folkrace
Hösten kom (varför har jag inga bilder på hösten med fina färger bara såna här trista?)
Mera gos i soffan
Första snön kommer och Navy blir helt tokig! Jag tror att det är fel på kameran för den vägrar fokusera men det visar sig att det är snön som stör.
Vi åker till Yinwoos och Navy skaffar nya kompisar. Drutten och Gösta välkomnade Navy direkt in och sen var leken igång i många timmar. 
Lite mer snö kom och Navy var lycklig som få. Han är en glad liten skit
Vi firar nyårsafton med massa lek ute (och kel inne såklart)
Navy tackar för julklappen
Navy i vintersolen
Tack du underbara hund för att du är precis så som du är! Vi får ta ett snack om det där med att inte dra i kopplet, men annars så kan vi inte begära något alls mer av dig! Och stort tack till Vi´skaly´s som sålde Navy till oss, och tack för all hjälp under året som gått.

Husse tycker jättesynd om Navy (och sig själv) för att Navy bor som ensam pyrre, men det gör ju många i början:) Vi planerar sedan länge pyrre nummer två som ska heta Penny (alltså PAXAT :) )och hoppas att vi kan förverkliga detta om ett år eller så. För visst är det så, en gång pyrre- alltid pyrre! Det är något nästan magiskt över dessa varelser och jag känner mig tacksam för att jag har så många i min närhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar