söndag 1 januari 2012

Fyrverkerier

Tänkte att det kunde vara på sin plats att dela med sig av hur Navy reagerade på nyårsraketerna. Vi har detta åter varit förskonade från allt smällande fram till nyårsdagen vilket uppskattats väldigt. Igår började barnen (antar jag) skjuta runt lunch och Navy lyfte då mest på öronen. Men efter ett tag blev han lite ängslig och vi gick ut på en promenad. Väl ute var det inga problem alls, han lyfte knappt på öronen åt oljuden. Antar att det blir en annan situation inne också.. När han hade somnat runt nio på kvällen så brydde han sig inte mer sen, trots att skjutandet då ökade lite.

När klockan var några minuter i tolv så började det på allvar och det var till och med så att jag tyckte att det var lite obehagligt. Gjorde allt jag kunde för att inte spänna mig osv så att Navy inte skulle känna av min oro. Han låg hos oss i sängen som vanligt och brydde sin inte alls. Verkligen inte alls! Hans andning var precis lika lugn och fin som innan de började skjuta och jag var så himla glad över att det hade gått så bra.

Det återstår att se hur han kommer reagera nästa år, om det blir ännu mindre ängslan eller om det går åt andra hållet. Jag har hört om att det finns lugnande medel som man kan ge till dem om de blir rädda, funkar dessa?

Nu ser jag fram emot 2012 och väldigt mycket till de utställningar som vi kommer att åka på i år. Det blir förhoppningsvis betydligt fler än under 2011:)

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar