onsdag 1 februari 2012

Pyrre svanslös?

Jag tror att Navy någon gång kommer att förlora svansen under en promenad. Vet inte om någon av er känner igen er i följande... Man går i rask takt och helt plötsligt så känner hunden en doft och tvärnitar och svänger ut rumpan mitt framför benen på en varpå ens knä smäller rakt in i baken/svansroten på hunden... Någon?

Nu ikväll när vi kommit in på tomten igen efter promenaden så smyger grannen och hans tik upp bakom oss (deras andra tik löper) varpå Navy kastar sig bakåt och bara ska fram till dem. Jag är inte beredd och släpas efter och ramlar rakt ner på marken med först knän och sen bröstkorg (såklart). Navy fortsätter dra som en tok och grannen säger till mig att han har honom och håller kopplet så att jag kan ta mig upp. Problemet är att innan jag fått tillbaka balansen/fattningen så går de och Navy ska ju självklart efter och fortsätter dra mig vidare. Nu lyckas jag ju dock hålla mig på benen och han slutar dra när han hör att jag blir vansinnig.

Nu springer han runt här inne som en stirrig, gnällig liten iller. Han bryr sig inte ens om sitt märgben, och då är det illa kan jag tala om! Märgben is the shit enligt Navy.... Men icke nu! Nu är det BARA brudarna som gäller. Jag minns att han hade ett par såna här dagar i somras/höstas så jag hoppas att det bara varar ett par dagar denna gången med.

Grannen plingade på när han kom tillbaka från promenaden och kollade om att var okej, så gulligt! Jag tackade så hemskt mycket för hjälpen och förklarade att jag blev överraskad över att de kom och att jag har problem med revbenen för tillfället. Jag uppskattar verkligen att han kom förbi och frågade, för jag ska ju erkänna att jag blev ganska chockad av händelsen.

Nu ska jag trösta mig från denna hemska upplevelse (fallet) med te och vaniljsemla.

God kväll!

1 kommentar: