lördag 13 oktober 2012

Lek är första anhalten på vägen mot vänskap

Ojojoj, vilken liten pärla vi fått hem till familjen. Vilken tur vi har, som fått en pärla till!

Man kan väl säga att Navy inte var helt nöjd med att behöva dela bagageutrymme med lilla Penny igår. Han gruffade lite i ett par kilometer, mest för att Penny gick omkring honom:) Efter cirka en halvtimme så sov de som små grisar tillsammans och färden avslutades när vi anlände hemma strax innan halv tolv inatt.

Vi donade lite, kissade, gick på upptäcksfärd på framsidan av tomten och så gosade vi så klart. Navy tyckte att hon var lite efterhängsen och dryg, men var hur snäll som helst. Till sist så somnade vi utspridda i vardagsrummet, hundarna och Stoffe på golvet och jag i soffan. Vaknade till vid 01:30 och släpade mig ut för att kissa Penny. Sen sov hon så gott så. Jag vaknade till vid 03:30 igen och tänkte att det var lika bra att ta ut henne för att kissa för annars hade hon säkert vaknat precis när jag somnat om igen. Sen sov vi gott till 7, då gick vi upp och dagen var i full gång.

Nu har de busat som tokar och verkar trivas bra i varandras sällskap. Här kommer lite bilder från dagens lek.




Det var inte bara Penny som hade skoj:)

Cowabunga!
Nu har jag dig!
Fartfyllt!
Navy och lilla limpan
Nu har lugnet lagt sig i huset och förutom ett par kissrundor på tomten så kommer det inte hända så mycket mer ikväll. Imorgon har vi ännu en heldag tillsammans och vi får väl se vad den kan bjuda på!

God kväll!

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Suck sa' jag bara! Uj Uj va' gulliga dom e' ( publicerades 2 ggr. det hade jag inte menat) Komenterade också Din fina border av höstlöv...... vill också ha en! Hur gör jag då?

    SvaraRadera
  3. Hundarna är supergoa och de kommer nog att ha väldigt skoj tillsammans när Penny vuxit lite. Hoppas att ni och Ralle har det bra i nya huset!

    Vad skoj att du gillar bloggens utseende! Det är en standardbakgrund som du får fram genom att gå till Mall--> Anpassa --> Bakgrund--> Sen byter man bakgrundsbild. Denna med löven ligger under Natur.

    SvaraRadera
  4. Vad kul detta kommer bli för Navy, det syns på bilderna att han undrar lite först, men sen ser man glädjen..tror han förstår att hon ska stanna :)
    Lycka till med lilla Penny, hon är jättefin <3

    SvaraRadera