torsdag 8 mars 2012

Vår underbara grabb

Jag är alltid glad för hunden, men vissa stunder när jag ser på honom och han ser på mig så fylls jag av en sådan lyckokänsla att det är helt ofattbart. Det känns overkligt att han är vår, bara vår, och att det är vi som uppfostrat honom. Visst hade vi kunnat göra vissa saker annorlunda, det erkänner jag, men så är det nog alltid med första hunden. Jag tycker dock att vi lyckats väldigt bra med vår pälsvarelse!

Han har alltid somnat tidigt, runt 20-tiden om kvällarna. Sen sover han till ca 8 på morgonen, bättre kan man inte ha det! Nästa hund kommer säkert bli en riktig odåga bara för att vi haft det så enkelt med Navy. Han blev väldigt snabbt rumsren, han älskar att åka bil, han är duktig när han är hemma själv och funkar finfint med alla hundar. Han är dessutom alltid intresserad av att göra trix, nya som inövade och han lär sig superfort!

Dessa bilder har jag visat (ibland flera gånger) innan men de är värda att visas igen...



Troll

Navy och fina syster Ronja

Bergshund
Idolen Saki
Min fina kalender som förgyller mötesfyllda dagar
Monsterhunden
Favoritbilden
Gospojkarna
Mina fina pojkar

Clownen med betydligt mindre pigment kring ögat mot vad han har nu
Pojkarna igen

En av Stoffes bästa bilder ever! 
Kan ni inte skicka in bilder på era fina pyrrar så lägger jag upp dem här!? Pretty please

4 kommentarer:

  1. åh vad fin han är. Hoppas jag får träffa honom nån gång.

    SvaraRadera
  2. Kärlek ! En helt förunderlig känsla visst är det ? En känsla som bara växer till omåttliga nivåer om man tillåter....... Navy är så fin, Ni har anledning att vara lite malliga tycker vi, som fortfarande har bilden på "pojkarna" som vår favorit, Tack för alla fina inlägg. Man blir lika glad varje gång :-)

    SvaraRadera
  3. Alltså du säher att du känner sån lycka när du ser på honom..o ja som inte e så hundvan blir alldeles glad me hela ansiktet o hjärtat när ja ser denna fina lilla höll ja på o säga men.... ja hoppas att vi syns snart vore så mysit<3
    Om man inte har en Pyrre utan bara en Borre...får man skicka bilder ändå då? Kramas

    SvaraRadera
  4. Glömde säga att d nya utseendet blev jääättefint:) Kramar igen o ha en bra helg..

    SvaraRadera