måndag 14 februari 2011

Längtan

Eftersom jag längtar som attan efter vår lilla kille så tänkte jag lägga ut lite fler bilder från förra helgens besök.





Betsy är så duktig med sina valpar även när de är jobbiga. Hon är nog väldigt trött på dem nu och njuter av varje ensam stund. Hon har ju ett par veckor kvar med dem, stackarn! 



Mamma Betsy (Vi´skaly´s Betsy Lou)



Pappa Pipi (Vi´skaly´s Spirit of Alaska)
 Pipi, eller Spirit som han också kallas, är den coola, maffiga, respektingivande mannen som vaktar oss om nätterna. På Högsbo går man inte in om man inte är välkommen:) Pipi är dock en av de gosigaste och lugnaste hundar jag träffat. Eftersom min urinblåsa vaknar så tidigt varje gång vi är på besök och jag måste gå från stugan och in så är det roligt att veta att det alltid är någon som är vaken. Då passar man på att kela lite, men se upp, är det blank-is så är det lätt att ramla när en jätte-pyrre trycker sig mot benen:) Skrämmas kan han också eftersom han smyger tystare än en mus. När jag går där nyvaken och kollar var han är så står han helt plötsligt där och tittar på mig med fina svarta ögon.


 Här kommer lite övriga bilder. 

Saki

Quila och hennes fina bebisar


2 kommentarer:

  1. När får ni veta vilken valp som är eran? Tror det blir obligatoriskt med ett besök i vår/sommar, ja om det inte finns risk att Mikko blir ihjälptrampad av en jätte-valp ;)

    SvaraRadera
  2. Vi fick veta det inatt:) Det är han som kallats Carl-Jan.
    Ni är så välkomna och det ska nog inte vara nån fara med Mikko, han är nog lite kvickare än Nixon:)

    SvaraRadera