tisdag 1 februari 2011

Vi skaffar pyrre

Jag är väldigt glad att vi har Vi´skaly´s som uppfödare. Det finns många som sagt att man inte ska köpa hund av någon man känner men det håller jag verkligen inte med om- tvärtom! Det känns så himla tryggt att veta vem det är man pratar med och att den personen vet vad de pratar om. Det finns många seriösa uppfödare, men det finns den andra sortens också! De av deras valpköpare som jag träffat går ju inte av för hackor alltså- vilken sammanhållning! Jag kommer absolut inte känns mig ensam i pyrre-världen!

I lördags kom ett par som eventuellt var intresserade av en valp ur Betsys kull. Det var himla intressant att vara med och se hur svårt det är att komma på alla de där frågorna som man ska ställa. Jag kommer så väl ihåg hur borttappad jag kände mig när vi var hos en labrador-uppfödare i somras, jag kom inte på något vettigt att fråga. Pernilla däremot hade massvis med frågor:) Tur att man tog sitt förnuft till fånga och bestämde sig för pyrre istället:) Vi har ju inte behövt ställa massa frågor, vi har blivit fullständigt matade med information, positivt som negativt så det har ju inte varit fråga om någon pyrre-propaganda!

Som en sista notis så minns jag i somras när vi bestämde oss för att skaffa en pyrre och jag någon natt drömde att jag berättade detta för Ingela. Hon tittade då allvarligt på mig och sa med kall röst "jag skulle aldrig sälja en hund till er".. Jag vaknade helt förkrossad, och blev väldigt lättad när jag insåg att det var en dröm.
På Norje Boke-uställningen berättade jag för Ingela att vi gärna ville köpa en hund av Vi´skaly´s och det var ingen sträng röst i verkligheten, det var bara ett stort varmt leende:)

Tack Ingela, Pernilla och Daniel för att ni är ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar