tisdag 20 december 2011

Bloggsug utan att ha något att säga

Jag har sån lust att blogga, men inser att jag egentligen inte har något att skriva. Jag har inte heller några nya bilder att dela med mig av så det får väl bli lite svimmelsvammel istället:)
Navy ligger och sover sedan en timme och det är så mysigt att höra hans små snarkningar. Han ligger alltid först i soffan, sen krälar han ner och ramlar ihop i en hög på mattan nedanför. Sista steget är att flytta ut på golvet, antingen i vardagsrummet eller i matsalen. Sen suckar han när det är dags att gå ner till sovrummet, men sen klagar han inte direkt när han skuttar upp i sängen:)

Jag är så sugen på att lära Navy ett nytt trick, men jag har ingen inspiration... Vad kan era hundar?

Navy kan följande:
- sitt
- ligg (ibland)
- vacker tass och gör skillnad på höger eller vänster beroende på vilken hand jag håller fram
- high five
- hopp med high five
- vinka
- hoppa upp och nudda med nosen på handflatan
- puss

Jag tänkte lära honom blyg (tassen över nosen) men jag vet inte hur jag ska få ihop det. Det är inte ofta han donar med tassen på nosen om man blåser på den så jag kommer ingenstans. Sen tänkte jag lära honom att nicka medhållande om man säger "eller hur?" och nickar. Då har man alltid någon som håller med:)

Så nu behöver jag lite tips på vad jag mer kan lära honom. Både han och jag tycker att det är skoj och det vore ju skoj med något vi kan använda på utställningarna. Jag kan ju dessvärre inte ta emot honom när han hoppar upp i famnen så det är uteslutet:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar