tisdag 24 maj 2011

Framsteg

I söndags tog Stoffe, jag och Navy en mysig skogspromenad och Navy kunde faktiskt vara lös i skogen helt utan problem. Samma sak var det igår när jag var ute med honom själv på kvällen. Han behöll kontakten med mig trots möte med annan hund. Det ska dock tilläggas att vi var två meter ute i blåbärsriset när den andra hunden gick förbi men ändå. Det var en golden som hemskt gärna ville komma fram till Navy men trots att Navy tyckte att den verkade intressant så värderade han mig som ännu intressantare. Det är stort tycker jag! Han hade varit jätteduktig när Stoffe var ute med honom idag med. Vi inser ju att han inte kommer att kunna vara lös som vuxen men det är ju himla skönt att kunna gå med honom utan koppel nu när han fortfarande är liten.

Imorgon är det dags för valpkurs igen, näst sista tillfället. Veckorna har gått fort! Kanske kan man hinna lära Navy nåt mer trick innan cirkusuppvisningen men antagligen inte. Navy är förvisso väldigt lättlärd men vi måste ju samtidigt öva en massa annat, bland annat att stå fint inför utställningarna. Det ska bli så jäkla kul att ställa ut honom. Är sååå sur för att jag missade att det är utställning i Åseda nästa torsdag, den hade varit perfekt för oss. En liten utställning bara ett par mil hemifrån, toppen! Men men, nu blickar vi framåt!

Efter dagens hemska höstväder så längtar jag till sommarvärme så att vi kan gå ner till sjön och Navy kan leka och busa i vattnet. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar